Forum

Forum » FL: General Chat

Alla svenskar!

  1. Ardis Samuell @ 28 Nov 2008 06:39:21 AM
    Jag tror definitivt att det finns flera.

    Okej, det låter trevligt! Jag har fått ett vikariat nu på en skola. Så jag jobbar heltid som fritidspedagog.

    Snart är det jul och snön har redan försvunnit..
  2. Macabre @ 28 Nov 2008 03:47:12 PM
    ja gud vilket snö kaos vi hade, ialf i Uppsala. och ja...nu är allt så gott som borta :( tråkigt men också lite skönt, nu är man inte in snöad liksom.

    Ah, kul! Hoppas det går bra :)
  3. Ardis Samuell @ 29 Nov 2008 08:11:09 PM
    Ja, fast det var härligt de dagarna vi hade snö. Jag hann åka pulka! Jag tror nog inte att vi kommer få snö till jul, vilket är lite tråkigt.. Ska jag du göra något speciellt över jul/nyår?

    Ja, det går mycket bra! :)
  4. Babette Killpack @ 02 Dec 2008 12:16:48 AM
    Åååh, stackarns er! ingen snö!! :O Jag är chockad, haha, är ju van med flera meter snö. Här om dagen kom det drygt 30 cm under natten!! Men snön kom väldigt sent i år, kom i början av november, normalt brukar den komma i mitten av oktober, eller till och med i början av oktober... Så nu har jag snö ända till mitten av maj..

    ganska jobbigt att ha snö så länge..
  5. Macabre @ 02 Dec 2008 12:56:30 AM
    JA! Yes sir! :D jag åker till New york på nyårs afton, eller dagen innan för att träffa Fuckyoufork, jag längtar så himla mycket!! wow, att fira nyår i NYC kommer verkligen vara häftigt, verkligen nått nytt :)

    Kommer va där en månad sen och chille :)
  6. Macabre @ 02 Dec 2008 12:56:46 AM
    Ni?
  7. Babette Killpack @ 02 Dec 2008 05:55:38 PM
    Wow, det låter jättehäftigt, hoppas du får det superkul där (vilket du antagligen får) och, nej, jag är inte alls avundsjuk!!! ;)
  8. Ardis Samuell @ 02 Dec 2008 09:12:53 PM
    Vad häftigt! Jag tror det kommer bli grymt!

    Själv har jag inga planer än så länge faktiskt. Det skulle va kul att resa nånstans, men jag vet inte.
  9. Macabre @ 03 Dec 2008 12:07:22 PM
    hehe :) Ja, der kommer det säkert att bli. längtar så himla mycket!

    oftast så spikar man sina Nyårs planer så där i sista sekunden, så brukar det ialf va för mig, hehe. mkt hektiskt.
    Jag kan tänka mig nyår i norr är häftigt, får ni mycket norrsken Jessica? det är så himla vackert! :)
  10. Babette Killpack @ 03 Dec 2008 06:28:42 PM
    Förstår att du längtar!! Blev det här också just bestämt eller planerades det för ett tag sen?

    Ja, vi har jättemycket norrsken, det är sååå vackert! Och fruktansvärt coolt, för ibland så kan man höra det också, väldigt speciellt. Jag har några bilder!! Extra häftigt är det när det är stjärnklart, och norrskenet är jättetydligt!


  11. Macabre @ 04 Dec 2008 04:09:35 AM
    gud va VACKERT!!
  12. Ardis Samuell @ 04 Dec 2008 07:32:57 AM
    Jag instämmer! :)
  13. Babette Killpack @ 04 Dec 2008 09:40:21 PM
    Ja, bland det bästa med vintern här faktiskt! Jag hoppas på att vi får något riktigt fint i vinter, då tar jag kort och skickar! ;)
    Hur är det, har ni norrsken där nere? (Jepp, jag hatar naturkunskap och sover när vi har lektion ;))
  14. Ardis Samuell @ 05 Dec 2008 11:52:18 PM
    Jag har inte tänkt så mycket på det.. Men jag tror det.. Jag menar, alla kan ju se himlen :P
  15. Babette Killpack @ 06 Dec 2008 02:54:38 PM
    Jo, haha, man kan ju som det.. Vi kanske har det mer ofta här. Tror det handlar lite om temperaturen också. Och kallt har vi ju, minst sagt!! :P